«Η Google συμμετέχει στο σύστημα αυτοδέσμευσης της διαφημιστικής αγοράς, ως μέλος της EASA (European Advertising Standards Alliance). Πρόκειται για μία ιστορικής σημασίας εξέλιξη, όπως τη χαρακτήρισε ο CEO του WFA και Vice President της EASA Stephan Loerke, η οποία δηλώνει εμφατικά τη δέσμευση της Google στα υψηλά πρότυπα δεοντολογίας, για ασφαλείς και υπεύθυνες διαφημίσεις στο ψηφιακό περιβάλλον. Ακόμη, συνιστά μία πρωτοποριακή κίνηση, μιάς και η Google είναι η πρώτη αμιγώς digital εταιρεία που εντάσσεται στην ευρεία ομάδα όλων εκείνων των εταιρειών και φορέων που υποστηρίζουν ρητά τον υπεύθυνο τρόπο επικοινωνίας με τους καταναλωτές, αλλά και το σύστημα των οργάνων αυτοδέσμευσης, που φροντίζει για την προστασία του κοινού από παραπλανητικές ή με άλλο τρόπο αντιδεοντολογικές διαφημίσεις.

Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, ως μέλος του Δ.Σ. της EASA, υποδέχεται θερμά τη Google ως συνεργάτη του δικτύου μας. Είμαστε σίγουροι ότι η σύμπραξη μας με τη Google είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον της αγοράς της επικοινωνίας, θα συμβάλλει στην καλύτερη αντιμετώπιση των προκλήσεων που σχετίζονται με το digital marketing και τις νέες τεχνολογίες και ανυπομονούμε για τη συνεργασία μας.

Στην EASA συμμετέχουν ήδη 13 κλαδικές ενώσεις που εκπροσωπούν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη της διαφημιστικής αγοράς (διαφημιζόμενους, διαφημιστές, διαφημιστικά μέσα), καθώς και 28 εθνικοί φορείς αυτοδέσμευσης (SROs), που διαχειρίζονται και φροντίζουν για την εφαρμογή των εθνικών κωδίκων δεοντολογίας. Αυτό το δίκτυο ανεξάρτητων οργάνων αυτοδέσμευσης, έχει πρωταρχική στόχευση την προστασία των καταναλωτών και υποστηρίζει υψηλά πρότυπα δεοντολογίας και ηθικής στη διαφήμιση, παρέχει συμβουλές, παρακολουθεί τη συμμόρφωση με τους κανόνες και διαχειρίζεται καταγγελίες. Είναι το αναγνωρισμένο εδώ και χρόνια σύστημα που προάγει την εμπιστοσύνη στη διαφήμιση και βοηθά να διασφαλιστεί ότι όλες οι διαφημίσεις είναι νόμιμες, ευπρεπείς, έντιμες και λένε την αλήθεια.

Ο Stéphane Martin, Πρόεδρος της EASA, δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που καλωσορίζουμε τη Google ως μέλος της EASA και ως συνεργάτη του δικτύου μας. Με τη συμμετοχή της η Google αποδεικνύει τη δέσμευση της στα εθνικά συστήματα αυτορρύθμισης της διαφήμισης, συμπληρωματικά με άλλες παγκόσμιες πρωτοβουλίες και πολιτικές.»

«Με την ένταξη της στην EASA, η Google έχει μια μοναδική ευκαιρία να αναπτύξει περαιτέρω τις σχέσεις και τη συνεργασία της με τη διαφημιστική κοινότητα, σε θέματα αυτορρύθμισης και υπεύθυνης διαφήμισης », δήλωσε ο Lucas Boudet, Γενικός Διευθυντής της EASA.

Ο Matt Brittin, Πρόεδρος, EMEA Business and Operations της Google δήλωσε: «Για τη Google αποτελεί χαρά και τιμή να είναι η πρώτη εταιρεία – μέλος της EASA. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η διατήρηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στις διαφημίσεις που βλέπουν στο διαδίκτυο είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον της αγοράς μας, καθώς και για τη διατήρηση ενός διαδικτύου ανοιχτού και προσιτού για όλους. Η EASA και το δίκτυο των ευρωπαϊκών φορέων αυτορρύθμισης διαδραματίζουν έναν απολύτως ζωτικό ρόλο σε αυτήν την προσπάθεια. Ανυπομονούμε να υποστηρίξουμε την EASA ώστε να εξακολουθήσει να τηρεί υψηλές προδιαγραφές ασφαλούς και υπεύθυνης ψηφιακής διαφήμισης προς τους Ευρωπαίους καταναλωτές, ενώ τα μέλη της θα συνεχίσουν να εξελίσσονται ώστε να συμβαδίζουν πάντα με το ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον της ψηφιακής διαφήμισης.»

« Με περισσότερο από το 50% της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης να γίνεται πλέον online, είναι σημαντικό για τη μελλοντική αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα των κανόνων δεοντολογίας να αποτελούν μέρος του συστήματος αυτορρύθμισης της διαφημιστικής αγοράς και οι μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες. Η ένταξη της Google στην EASA αποτελεί μια ιστορική κίνηση, μία κίνηση που οι μάρκες καλωσορίζουν ολόψυχα.  Ελπίζουμε ότι αυτή η συμφωνία με την EASA θα μπορέσει να οδηγήσει σε περαιτέρω διάλογο και πιθανή μελλοντική συνεργασία μεταξύ της Google και άλλων φορέων αυτοδέσμευσης (SROs) παγκοσμίως », δήλωσε ο Stephan Loerke, CEO της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA) και Αντιπρόεδρος της EASA.

«Είμαστε ευτυχείς που καλωσορίζουμε τη Google στο δίκτυο της EASA. Η συνεργασία αυτή θα ενισχύσει τη σύμπραξη της Google με τους εθνικούς φορείς αυτορρύθμισης (SROs), μέσω των οποίων οι κατά τόπους διαφημιστικές αγορές δεσμεύονται να προστατεύουν τους καταναλωτές από παραπλανητικές ή με άλλο τρόπο ακατάλληλες διαφημίσεις. Επιπλέον, η συνεργασία θα ισχυροποιήσει το δίκτυο της EASA στην ταχύτατα μεταβαλλόμενη εποχή μας, με την αντιμετώπιση – μεταξύ άλλων – της ανεύθυνης διαφήμισης που υλοποιείται μέσω της χρήσης της τεχνολογίας », ανέφεραν σε κοινή δήλωση τους τα μέλη του digital working group της EASA,  Charo Fernando Magarzo, Αν. Γεν. Διευθύντρια AUTOCONTROL (Ισπανία), Otto van der Harst, Διευθυντής Stichting Reclame Code (Ολλανδία), Guy Parker, CEO Advertising Standards Authority (Αγγλία) και Orla Twomey, CEO Advertising Standards Authority (Ιρλανδία).