Skip to main content

Η EUROPEAN ADVERTISING STANDARDS ALLIANCE (EASA) ιδρύθηκε το 1992 με σκοπό να υποστηρίξει και να προωθήσει το θεσμό της αυτοδέσμευσης στην Ευρώπη, και αυτή τη στιγμή αποτελεί το μοναδικό εκφραστή της διαφημιστικής αγοράς, σε θέματα δεοντολογίας και αυτοδέσμευσης.

Βασικοί στόχοι της EASA είναι η βελτίωση των αρχών της αυτοδέσμευσης και η ενθάρρυνση εφαρμογής τους, η υποστήριξη της αναγκαιότητας του θεσμού και η προώθηση του σε κοινοτικά θεσμικά όργανα, ώστε να εξασφαλιστεί η αναγνώριση και καταξίωση του, ο συντονισμός λειτουργίας των μελών της, ιδιαίτερα στη διαχείριση διακρατικών αιτήσεων ελέγχου και η ενημέρωση σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο.


Για τους σκοπούς αυτούς οργανώνει συνέδρια και διενεργεί συστηματικά έρευνες
– κυρίως σε τομείς διαφημιστικά «ευαίσθητους», όπως είναι οι διαφημίσεις που απευθύνονται σε παιδιά, οι διαφημίσεις τροφίμων και αλκοολούχων – στις οποίες το ΣΕΕ πάντοτε συμμετέχει.

Μέλη της EASA είναι οι εθνικοί φορείς αυτοδέσμευσης (τα αντίστοιχα ΣΕΕ) πολλών χωρών της Ευρώπης, αλλά και πέρα απ’ αυτήν. Συγκεκριμένα συμμετέχουν οι:

Αγγλία, Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, Ελλάδα, Ινδία, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Καναδάς, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Ν.Αφρική, Ν.Ζηλανδία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τουρκία, Τσεχία, Φιλανδία, Χιλή, ενώ σύντομα αναμένεται να προστεθούν οι: Κύπρος, Κροατία, Σερβία, Δανία, Ρωσία και Ουκρανία

Το ΣΕΕ είναι μέλος της EASA από την ίδρυση του.

EASA – Η αξία της υπεύθυνης διαφήμισης