Οραματιζόμαστε έναν κόσμο όπου ο «διαφημιστικός λόγος» θα προστατεύει και θα σέβεται πραγματικά το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) είναι ανεξάρτητη, μη κερδοσκοπική, αστική εταιρεία, που δημιουργήθηκε το 2003 από την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης – Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ) και από τον Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδας (ΣΔΕ).
Είμαστε ο μοναδικός φορέας αυτορρύθμισης της διαφημιστικής αγοράς στην Ελλάδα και στο πλαίσιο της αυτοδέσμευσης και του αυτοελέγχου έχουμε αρμοδιότητα να αξιολογούμε το περιεχόμενο των διαφημιστικών επικοινωνιών, ως προς την τήρηση των κανόνων δεοντολογίας του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας.
Προωθούμε την υπεύθυνη διαφήμιση μέσω ενημέρωσης και εκπαίδευσης της αγοράς για τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται, τόσο για τη δημιουργία υπεύθυνων διαφημίσεων, όσο και για την προστασία των καταναλωτών.
Υλοποιούμε σειρά δράσεων για να προάγουμε την έννοια και την αξία της αυτορρύθμισης, στοχεύοντας στην καλλιέργεια και ενίσχυση μιας νοοτροπίας σεβασμού και δέσμευσης στους όρους του υπεύθυνου και ηθικού marketing.
Αυτορρύθμιση σημαίνει ότι η ίδια η αγορά οικειοθελώς
α. συμφωνεί τους κανόνες που θα εφαρμόζει, δηλαδή τον ΕΚΔ-Ε
β. αναγνωρίζει και συμμορφώνεται με τις αποφάσεις του φορέα αυτορρύθμισης
γ. υποστηρίζει έμπρακτα τη λειτουργία του φορέα αυτορρύθμισης
Το ΣΕΕ ιδρύθηκε με βάση το νόμο Ν.2863/2000, τα λειτουργικά έξοδα του καλύπτονται από το Ειδικό Τέλος του νόμου Ν.3801/2009, τις συνδρομές των μελών του και από τα παράβολα των προσφυγών των εταιρειών. Το ΣΕΕ έχει συχνή και καλή συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή καθώς και με το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), το οποίο ενημερώνεται για όλες τις αποφάσεις που εκδίδονται και για άλλα κοινού ενδιαφέροντος θέματα.
Όραμα
Σκοπός
Να διασφαλίζουμε ότι όλες οι διαφημίσεις είναι νόμιμες, ευπρεπείς, έντιμες και λένε την αλήθεια, σέβονται τα δικαιώματα των καταναλωτών και τηρούν τους όρους του θεμιτού ανταγωνισμού.
Αποστολή
Να προάγουμε την αξία της αυτορρύθμισης και της αυτοδέσμευσης στο χώρο της διαφημιστικής επικοινωνίας, μέσω της εκπαίδευσης, της συμβουλευτικής ενημέρωσης, της ευαισθητοποίησης, των κανόνων καλής πρακτικής, του κώδικα και του ελέγχου της επικοινωνίας, που παρέχουμε προς όλα ανεξαιρέτως τα μέρη της διαφημιστικής αγοράς και του marketing.
Διεθνείς Οργανισμοί
European Advertising Standards Alliance
Η European Advertising Standards Alliance (EASA) ιδρύθηκε το 1992 με σκοπό να υποστηρίξει και να προωθήσει το θεσμό της αυτοδέσμευσης στην Ευρώπη.
Είναι το συλλογικό όργανο στο οποίο συμμετέχουν 27 εθνικοί φορείς αυτορρύθμισης, 13 οργανισμοί που καλύπτουν ολόκληρο το εύρος του διαφημιστικού οικοσυστήματος (μεταξύ αυτών, το WFA, EACA, κ.α.) και μία πλατφόρμα (Google).
Ο ρόλος της EASA είναι να συμβάλλει στην ανάπτυξη και το συντονισμό των φορέων αυτορρύθμισης σε ολόκληρη την Ευρώπη, να αναδείξει και να υποστηρίξει την αξία του και την αναγκαιότητά του θεσμού της αυτορρύθμισης σε κοινοτικά θεσμικά όργανα και να παρέχει υποστήριξη στα μέλη του, μέσω της ανάπτυξης κατευθυντήριων οδηγιών και της διαρκούς ενημέρωσης σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Για τους σκοπούς αυτούς διοργανώνει συνέδρια και διενεργεί συστηματικά έρευνες – κυρίως σε τομείς διαφημιστικά «ευαίσθητους», όπως είναι οι διαφημίσεις που απευθύνονται σε παιδιά, οι διαφημίσεις τροφίμων, αλκοολούχων ποτών, στοιχηματικών εταιρειών κ.α. – στις οποίες το ΣΕΕ συμμετέχει.
Μέλη της EASA είναι οι εθνικοί φορείς αυτορρύθμισης των παρακάτω χωρών:
Αγγλία, Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Κύπρος ,Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τουρκία, Τσεχία, Φιλανδία.
Το ΣΕΕ είναι μέλος της EASA από την ίδρυση του, το 2003.
International Council for Advertising Self-Regulation
Το International Council for Ad Self-Regulation (ICAS) ιδρύθηκε το 2017 και είναι μια παγκόσμια πλατφόρμα που προωθεί την αποτελεσματική αυτορρύθμιση της διαφημιστικής αγοράς.
Συγκεντρώνει μέλη από ολόκληρο τον κόσμο και συγκεκριμένα 30 εθνικούς φορείς αυτορρύθμισης και 5 από τους σημαντικότερους stakeholders διεθνώς, όπως το WFA, η IAA, ο WOO, η EASA κ.α.
Αποστολή του είναι να ανταλλάσσει βέλτιστες πρακτικές γύρω από την αυτορρύθμιση της διαφήμισης, να προτείνει λύσεις στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο διαφημιστικός κλάδος, να διευκολύνει τη δημιουργία νέων φορέων αυτορρύθμισης και να προωθεί την αξία της αυτορρύθμισης παγκοσμίως.
Μέλη του ICAS είναι οι εθνικοί φορείς αυτορρύθμισης των παρακάτω χωρών:
Αγγλία, Αργεντινή, Αυστραλία, Βέλγιο, Βραζιλία, Γαλλία, Ελλάδα, Η.Α.Ε., Η.Π.Α., Ινδία, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Καναδάς, Κολομβία, Κορέα, Μαλαισία, Ν. Ζηλανδία, Ν. Αφρική, Ολλανδία, Παραγουάη, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σιγκαπούρη, Σουηδία, Τουρκία, Φιλιππίνες, Χιλή .
Το ΣΕΕ είναι μέλος του ICAS από το 2021.