O Ελληνικός Κώδικας Διαφήμισης – Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε) (έκδοση 2023) βασίζεται στον Advertising and Marketing Communications Code, του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC), που ισχύει διεθνώς.

Αυτή η έκδοση του Κώδικα ορίζει τους κανόνες, που πρέπει να τηρούνται από όλους όσοι ασχολούνται με τη διαφήμιση και το marketing, δηλαδή διαφημιζόμενους, διαφημιστές και διαφημιστικά μέσα, content creators, influencers, bloggers, vloggers κ.α. (βλ. άρθρο 23).

Διαβάστε τον Κώδικα

 

Κατέβασέ τον
Παραρτήματα
Οδηγοί καλής πρακτικής

Σκοπός του Κώδικα είναι:

1

Να αναδείξει την υπευθυνότητα του κλάδου της διαφήμισης και του marketing και τις σχετικές ορθές πρακτικές

2

Να ενισχύσει την εμπιστοσύνη του κοινού στη διαφήμιση και στο marketing.

3

Να εξασφαλίσει το σεβασμό στην ιδιωτική ζωή και τις προτιμήσεις των καταναλωτών.

4

Να διασφαλίσει αυξημένη υπευθυνότητα στις διαφημιστικές επικοινωνίες για τα παιδιά και τους εφήβους.

5

Να προασπίσει την ελευθερία έκφρασης όσων ασχολούνται με τις διαφημιστικές επικοινωνίες.

6

Να παρέχει αποτελεσματικές, εύχρηστες και ευέλικτες λύσεις σε θέματα προστασίας των καταναλωτών.

7

Να ελαχιστοποιήσει την ανάγκη για νομοθετική ή άλλη κανονιστική παρέμβαση.

Ο Κώδικας εφαρμόζεται τόσο ως προς το πνεύμα του, όσο και ως προς το γράμμα του.

Οι διατάξεις του είναι αδιαίρετες και οφείλουν να τηρούνται όλες ανεξαιρέτως.

Ο Κώδικας αφορά στις διαφημιστικές επικοινωνίες στο σύνολό τους, συμπεριλαμβανομένων όλων των λέξεων και αριθμών (προφορικών και γραπτών), των οπτικών παραστάσεων, της μουσικής και των ηχητικών εφέ, καθώς και του υλικού που μπορεί να προέρχεται από άλλες πηγές.

Στη χώρα μας η ύπαρξη και η εφαρμογή του Κώδικα προβλέπεται από το νόμο Ν.2863/2000

Ορισμοί