Στο «marketing της εκπαίδευσης»* η δεοντολογία είναι στα SOS!

Η «back to school» περίοδος αποτελεί παραδοσιακά την πιο σημαντική εμπορική ευκαιρία στην αγορά του marketing της εκπαίδευσης, όπου εκτός από διαφημίσεις για τετράδια, μολύβια, μαρκαδόρους, τσάντες και κάθε είδους «σχολικά», το επικοινωνιακό περιβάλλον κατακλύζεται και με επικοινωνίες σχετικές με την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι νέες και οι νέοι που θέλουν να φοιτήσουν σε κάποιο ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και να ασχοληθούν με ένα αντικείμενο που ονειρεύονται να κάνουν επάγγελμα, έχουν πια πληθώρα επιλογών. Με τη νέα φοιτητική χρονιά προ των πυλών, αυξάνεται η κλαδική επικοινωνία. Πολλά εκπαιδευτικά ιδρύματα διαφημίζουν τα προγράμματα σπουδών τους, επικαλούμενα μοναδικά οφέλη, προβάλλοντας συγκριτικά πλεονεκτήματα και διατυπώνοντας υποσχέσεις  για επαγγελματική αποκατάσταση. Όμως, οι διαφημίσεις αυτού του κλάδου απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή και ευαισθησία, καθώς απευθύνονται σε νέους ανθρώπους, που καλούνται να πάρουν αποφάσεις και να κάνουν επιλογές, που μπορεί να παίξουν καθοριστικό ρόλο για το μέλλον τους.

Το άγχος και η αβεβαιότητα αυτής της περιόδου και η εύλογη – λόγω ηλικίας – απειρία, κάνει αυτό το κοινό περισσότερο ευάλωτο και πιο εύκολο να επηρεαστεί από «μεγάλες» υποσχέσεις. Είναι απαραίτητο να υπάρχει σεβασμός και διαφάνεια. Κάθε διαφημιστική επικοινωνία, κάθε μήνυμα και κάθε υπόσχεση πρέπει να διατυπώνεται με ειλικρίνεια, με σαφήνεια, με ακρίβεια, χωρίς υπερβολές, διφορούμενα, ασάφειες και παραλείψεις που μπορεί να παραπλανήσουν. Και ενώ οι συγκριτικοί ισχυρισμοί μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δηλωθεί υπεροχή («κορυφαίο», «no1 σε επαγγελματική αποκατάσταση»), θα πρέπει οπωσδήποτε να στηρίζονται σε αντικειμενικά και αξιόπιστα δεδομένα.

Όπως σε κάθε περίπτωση, αλλά ιδιαίτερα όταν πρόκειται για κοινωνικά ευαίσθητα θέματα, η αγορά με επίγνωση του ρόλου και της ευθύνης που διαδραματίζει η εμπορική επικοινωνία, οφείλει να τηρεί τους κανόνες δεοντολογίας του ΕΚΔ-Ε. Βεβαιωθείτε λοιπόν, προτού βγείτε στον «αέρα», ότι απευθύνεστε σε αυτό το κοινό πάντοτε με ειλικρίνεια και σαφήνεια, προβάλλοντας τις επιλογές σπουδών με τρόπο που θα βοηθήσει τους νέους και νέες να κάνουν το επόμενο βήμα προς το μέλλον τους με επιτυχία.

*Το marketing της εκπαίδευσης αποτελεί την προώθηση εκπαιδευτικών οργανισμών ή/και προγραμμάτων, με στόχο την προσέλκυση μαθητών.