Το «παιχνίδι με τα supers»: Οι σωστές προδιαγραφές για υπεύθυνη τοποθέτηση
Όλες οι διαφημιστικές επικοινωνίες, είτε online, είτε offline και σε οποιαδήποτε μορφή, πρέπει να αναγράφουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που επηρεάζουν την απόφαση των καταναλωτών να αγοράσουν το διαφημιζόμενο προϊόν ή υπηρεσία.
Ένα κοινό «πρόβλημα» που εντοπίζεται στις διαφημίσεις είναι τα λεγόμενα supers – κυλιόμενοι ή σταθεροί τίτλοι – οι οποίοι πολύ συχνά είναι μικροί ή τοποθετούνται σε background που δυσκολεύει στην ανάγνωση τους, ενώ όταν πρόκειται για κυλιόμενα supers, σε videos ή τηλεοπτικές διαφημίσεις, αυτά «τρέχουν» τόσο γρήγορα που η ανάγνωσή τους είναι για «δυνατούς παίκτες».
Θυμίζουμε ότι για όλα τα supers, σε οποιοδήποτε μέσο και οποιαδήποτε μορφή, υπάρχουν πολύ συγκεκριμένοι κανόνες, οι οποίοι ορίζουν τις προδιαγραφές τους αλλά και πόσο γρήγορα θα «τρέχουν», βοηθώντας έτσι τους καταναλωτές να μπορούν να διαβάσουν όλες τις λεπτομέρειες στις διαφημίσεις που τους ενδιαφέρουν:
Προδιαγραφές ευανάγνωστων supers:
- Μέγεθος χαρακτήρων
Οι τίτλοι (κυλιόμενοι – σταθεροί) πρέπει να καταλαμβάνουν:
Σε High Definition
- τουλάχιστον το 3,3% του ύψους του κάδρου
- τουλάχιστον 32 pixels ύψος γραμμάτων
- τουλάχιστον 6 pixels πλάτος γραμμάτων
Σε Standard Definition
- τουλάχιστον το 5% του ύψους του κάδρου
- τουλάχιστον 25 pixels ύψος γραμμάτων
- τουλάχιστον 5 pixels πλάτος γραμμάτων σε wide κάδρο – τουλάχιστον 4 pixels πλάτος γραμμάτων σε αναμορφικό κάδρο
Σημαντική σημείωση: Τα γράμματα πρέπει να έχουν επαρκή αντίθεση με το φόντο, ώστε να είναι ευανάγνωστα. Δηλαδή, εάν το φόντο είναι ανοιχτόχρωμο θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σκουρόχρωμα γράμματα και αντιστρόφως. Εάν το φόντο μεταβάλλεται κατά τη διάρκεια του τηλεοπτικού, καλό θα ήταν να χρησιμοποιείται “φάσα” ή “σκιά” πίσω από τα γράμματα.
- Ταχύτητα ροής
Η ταχύτητα ροής για τους κυλιόμενους τίτλους πρέπει να είναι τουλάχιστον 2 λέξεις ανά δευτερόλεπτο,
- Διάρκεια παραμονής
Ο χρόνος παραμονής για τους σταθερούς τίτλους πρέπει επίσης να είναι τουλάχιστον 2 λέξεις ανά δευτερόλεπτο.
Εναλλακτικά, ένας σταθερός τίτλος που περιλαμβάνει έως και 21 λέξεις θεωρείται ευανάγνωστος εφόσον α) παραμένει για 7 δευτερόλεπτα τουλάχιστον και β) καταλαμβάνει το 20% της οθόνης σε τρεις γραμμές.
Μπορείτε να βρείτε όλες τα προδιαγραφές και διευκρινίσεις για τα supers στον Οδηγό Καλής Πρακτικής για Ευανάγνωστους Σταθερούς και Κυλιόμενους τίτλους, στο see.gr.